تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 152
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 28
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 14
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 17
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 13
    بازدید هفته بازدید هفته : 285
    بازدید ماه بازدید ماه : 1,194
    بازدید سال بازدید سال : 4,931
    بازدید کلی بازدید کلی : 14,929

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.117.171.8
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

همه چیز در مورد خشخاش (تریاک)

محققان تصمیم به تولید داروی مسکن از مورفین گرفته اند، آن ها می خواهند از این ماده مخدر نوعی داروی کدئین تولید کنند به گونه ای که افراد مصرف کننده را وابسته به دریافت این دارو نکند، آن ها معتقدند در دوسال آینده با دستکاری های ژنتیکی مورفین تولید این محصول امکان پذیر خواهد بود.محققان آمریکایی و کانادایی از تولید مورفین بدون خشخاش خبر دادند. به گفته محققان می‌توان مورفین را از مخمرهایی که دستکاری ژنتیکی شده‌اند تهیه کرد.

 

بوته یا گیاه را کوکنار می‌گویند کوکنار شبیه شقایق است و گل آن تبدیل به قپه اناری شکل می شودو شیره‌ای از قپه بدست می‌آید که ابتدا سفید و بعد به شکل حنایی و سپس به رنگ قهوه‌ای سیاه در می‌آید. قپه بعد از خشک شدن حاوی دانه‌های خشخاش است که بسیار مغذی و خوش‌مزه است. تریاک ماده‌ای صمغ‌مانند است که از تخمدان گل گیاه خشخاش به دست می‌آید و معمولاً به صورت تکه‌ها یا گرد قهوه‌ای تیره عرضه می‌شود و معمولاً تدخین یا خورده می‌شود.

 

کوکنار یا گوگ نار گیاهی است که در تمام مناطقی که گندم می‌تواند بروید به عمل می‌آید. در دوره قاجار کشت گوگنار در ایران رایج بود. در ایران از آنجا که افیون مخدر بود، در هنگام جراحی (مثلاً بیرون کشیدن تیر از بدن) آن را به بیمار می‌خوراندند تا درد را احساس نکند.یا گاهی افیون را در می می‌ریختند که در این صورت خاصیت مستی بخشی به نهایت درجه می‌رسید. عیاران به این معجون بیهوشانه می‌گفتند و آن را به دشمنان خود می‌خوراندند.

 

 بر اساس یک تحقیق که در سال ۱۹۹۹ انجام شده ایران بیش از هر کشور دیگری با گرفتاری‌های ناشی از مصرف تریاک غیرقانونی روبروست. بر اساس این تحقیق ۲٫۸ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ایران با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

 

مهم‌ترین الکالوئید تریاک است که 4 تا 20 درصد تریاک را، تشکیل می‌دهد . این ماده، یک مسکن قوی است که به صورت غیرقانونی نیز در کارگاه‌های زیرزمینی ساخته می‌شود.مرفین، مهم‌ترین آلکالوئید تریاک با ساختار شیمیایی زیر است که در پزشکی، به عنوان مسکن قوی استفاده می‌شود. مرفین در شرکت‌های داروسازی به صورت خالص تهیه می‌شود، ولی روش تهیه آن در کارگاه‌های غیرقانونی با روش تهیه در شرکت‌های داروسازی تفاوت دارد.محصول تهیه غیرقانونی آن -که به روش آشپزخانه‌ای انجام می‌شود- علاوه بر مرفین ممکن است حاوی آلکالوئیدهای دیگر تریاک (به‌جز آلکالوئیدهای نامحلول در آب) نیز باشد.

 

چون روشی غیراختصاصی برای استخراج آلکالوئیدهای محلول در آب است.برای تهیه مرفین در آشپزخانه‌ها و کارگاه‌ها،اغلب، روش تیومی (Thiomy) و مور (Mohr) که به روش آهک‌زنی (Lime method) معروف است، به‌کار می‌رود.این روش دومرحله‌ای است که در مرحله حل کردن آلکالوئیدها در آب از آب آهک و در مرحله مرفین‌گیری از نشادر (کلرید آمونیوم) استفاده می‌شود. ماده‌ی جامد روی صافی، در مرحله آخر مرفین است که پس از خشک کردن، به عنوان ماده مخدر یا ماده اولیه برای تهیه هرویین استفاده می‌شود . البته ممکن است مرفین را از کاه خشخاش بدون آن‌که آن‌را به تریاک تبدیل کنند، استخراج نمود .

 

لازم به ذکر است که اگر در مراحل تهیه مرفین، مقدار حرارت زیاد باشد، مرفین می‌سوزد. مرفین سوخته، به هرویین تبدیل نمی‌شود. تفاله‌های جامد و محلولی که در دو مرحله استخراج مرفین به دست آمده‌اند، بسیار بدبو هستند و معمولا در اطراف کارگاه مرفین‌گیری دفن می‌شوند مرفین تهیه شده در آسیای شرقی، پس از استخراج در قالب‌هایی به اوزان چند گرم تا یک کیلوگرم فشرده می‌شد. قالب‌های مرفین، با علائمی همچون OK, 999 مشاهده شده‌اند .

 

مرفین خالص، پودری سفیدرنگ با کریستال‌های سوزنی است، که کریستال‌های آن زیر ذره‌بین به خوبی قابل مشاهده هستند. اما مرفینی که قاچاقچیان تهیه می‌کنند، به دلیل ناخالص بودن از سفید شیری تا قهوه‌ای، تنوعِ رنگ دارد. این مرفین، به دلیل جذب رطوبت هوا، بیشتر حالت به‌هم چسبیده پیدا می‌کند و بوی تندی شبیه بوی تریاک دارد .برای شناسایی مرفین، می‌توان از معرف شیمیایی مارکیز استفاده کرد. 

 

همه چیز در مورد خشخاش(تریاک)

 

این نوع مسکن‌ها به مراتب ارزان‌تر هستند اما نباید خطر قاچاق را هم از یاد برد. بر اساس تحقیقی که در مجله Nature Chemical Biology منتشر شده است محققان به مخمرها یک ژن استخراج شده از چغندر را افزودند. این ژن باعث تبدیل مخمر به تیروزین می‌شود که نوعی اسید آمینه است و از فیبر و کلاژن ساخته شده است. این پروتئین می‌تواند پایه تولید مورفین و سایر مشتقات آن از جمله کدئین باشد. محققان دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه کونکوردیا امید دارند طی ۲ سال آینده بتوانند این مخمر را در حد بالا به مسکن تبدیل کنند.تریاک عصاره در هوا خشک شده گل خشخاش است که با تیغ کشیدن به دور کاسبرگ این گل به دست می‌آید.

 

بیش از ده درصد تریاک را مرفین تشکیل می‌دهد که یک آلکالوئید از نوع اپیویید است. مصرف طولانی مدت و مداوم مرفین باعث مقاوم شدن بدن و به وجود آمدن مقاومت بدنی (تلورانس)، و در نتیجه بروز اعتیاد می‌شود. همچنین مرفین عامل اصلی اختلالات و عوارض جانبی احتمالی است که مصرف طولانی مدت تریاک در بدن ایجاد می‌کند. مرفین از طریق فرایندهای شیمیایی به هروئین تبدیل می‌شود. تریاک بیشتر برای تولید هروئین کشت می‌شود، به طوری که اکثر تریاک وارد شده به کشور آمریکا به اجزای تشکیل دهنده آن تبدیل می‌شود.

 

در تریاک آلکالوئیدهای دیگری نیز وجود دارد، از جمله؛ کدئین، نارسئین، پاپاورین و نوسکاپین و

 

تبائین.از قسمتهای دیگر گیاه خشخاش و گیاهان هم‌خانواده آن مواد دیگری با خصوصیات مشابه و ضعیفتر از تریاک به‌دست می‌آیند. کشت خشخاش به‌منظور استفاده غذایی از دانه‌های آن، و کاربرد تریاک برای تخفیف درد و بی‌حسی و همچنین در مراسم مذهبی حداقل از عصر برنز به این سو ادامه داشته‌است. سومریان، آشوری‌ها، مصری‌ها، اهالی جزیره کرت، مینوسیان، یونانیان، رومی‌ها، ایرانیان و اعراب هر یک در معرفی این گیاه نقشی داشته‌اند.

 

تریاک بیش از همه به‌دلیل خصوصیات ضد درد و بی‌حس کننده آن که موجب می‌شد تا اعمال جراحی ممکن شود، مورد توجه پزشکان و جراحان بود. مصرف تریاک به شکل سنتی آن تا هنگام جنگ داخلی آمریکا ادامه یافت. از آن پس با استخراج مرفین و قابلیت تزریق آن این دارو به مهمترین داروی ضد درد برای مجروحان جنگی تبدیل شد. مرفین هنوز هم پرمصرف‌ترین دارو برای مجروحان جنگی و مصدومان سوانح است.

 

معرف مارکیز در حضور مرفین، از رنگ زرد کاهی به رنگ ارغوانی و سپس بنفش در‌می‌آید .مرفین، در لیست داروهای تحت کنترل و نیز، در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی، قرار دارد.

 

کاربردهای درمانی

پزشکان و دندانپزشکان شبه‌افیونی‌ها را برای تسکین دادن دردهای حاد یا مزمن ناشی از بیماری، جراحی یا جراحت‌ها تجویز می‌کنند. داروهای شبه‌افیونی همچنین برای تخفیف سرفه متوسط تا شدید و اسهال نیز به کار می‌روند. شبه‌افیونی‌هایی مانند متادون و بوپرونورفین برای معالجه اعتیاد به شبه‌افیونی‌های دیگر مانند هروئین کاربرد دارند.

 

سوء مصرف و اعتیاد

تریاک عصاره در هوا خشک شده گل خشخاش

 

افراد همچنین برای نشئه شدن و ایجاد سرخوشی به سوءمصرف شبه‌افیونی‌ها می‌پردازند. گرچه در این مورد معمولاً توجه به داروهای غیرقانونی مثل هروئین معطوف می‌شود، اما برخی از داروهای شبه‌افیونی قانونی تجویز شده توسط پزشکان کدئین، هیدرومورفون، اکسی‌کدون، مرفین و... نیز مورد سوءمصرف قرار می‌گیرند.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

آن گزارشها و گزارشهای بعدی ممکن است کاملاً درست باشد، اما برای حصول چنین نتایجی لازم است که افراد بطور خاصی نسبت به دارو حساس باشند و صرفنظر از ترغیب دارویی، مستعد چنین تجربیاتی نیز باشند. گاهی اوقات برای افزایش علاقه مصرف کنندگان دود تریاک به فعالیتهای جنسی، به تریاک آرسنیک (Arsenic) اضافه می‌کنند. گزارشهایی وجود دارد که نشان می‌دهد این عمل در میان مصرف کنندگان این ترکیب مسمومیت ناشی آرسنیک ایجاد کرده است.

 

تریاک عصاره در هوا خشک شده گل خشخاش

 

 

تریاک خام توقیف‌شده در افغانستان

خوردن و تدخین (دود کردن) دو روش مصرف معمول تریاک هستند. تزریق تریاک بسیار خطرناک است چون بخش‌های نامحلول در آب زیادی دارد و می‌تواند باعث ایست قلبی شود. قبل از خوردن تریاک معمولاً آن را حرارت داده و می‌پزند یا در آب حل کرده و فقط بخش محلول در آب را می‌خورند. چون مرفین و بیشتر آلکالوئیدهای مؤثر تریاک محلول در آب هستند. تدخین تریاک هم به روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

 

برای کشیدن تریاک نباید آن را مثل توتون سوزاند بلکه بایستی حرارت داد تا مرفین و سایر مواد مؤثر موجود در آن تبخیر شود. کشیدن نیز روش‌های بسیار زیادی دارد که استفاده از وافور و ابزارهای چپق‌مانند دیگر و همچنین استفاده از سیخ و سنجاق روش‌های رایج هستند.سوخته تریاک بخش به‌جا مانده از کشیدن تریاک است. با توجه به اینکه هنوز بخشی از مرفین در داخل سوخته باقی‌مانده می‌توان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد یا با حل کردن در آب از آن شیره تریاک استحصال کرد.

 

فاکتورهای سوء استفاده

تعریف و توضیح استفاده تفریحی از تریاک ممکن است سخت‌تر از آن چیزی باشد که ما فکر می‌کنیم، زیرا حتی اگر افرادی تریاک را در یک محیط اجتماعی استفاده کنند، ممکن است بدنبال کاهش اضطراب روانی یا درد جسمانی باشند که این امر با استفاده تفریحی از یک دارو یکسان نیست. بعضی از مردم تریاک خشک را می‌بلعند یا نوعی از چایی را می‌نوشند که با دانه یا سر گلهای خشک شده خشخاش درست می‌شود. در قرن نوزدهم چای خشخاش یک نوشیدنی معمول دارویی بود، اما در اوایل قرن بیست و یکم این عادت معمولاً به معتادان تریاک محدود می‌شود.

 

روش سنتی تفریحی استفاده از تریاک استنشاق دود آن است. حرارت دادن به تریاک بمنظور ایجاد دود می‌تواند محتویات این دارو را کاهش دهد. تریاک از پیش به مراتب ضعیفتر از مواد تصفیه شده حاصل از آن است (مانند مورفین و هروئین (Heroin)). یک مرجع صاحبنظر تخمین می‌زند که میزان داروی فعال استنشاق شده توسط فردی که میزان مشخصی از تریاک را دود می‌کند معمولاً بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ برابر کمتر از محتویات دارویی موجود در هروئینی با همان وزن است که شخص بخود تزریق می‌کند.

 

علاوه بر این، درحالیکه کل دُز هروئین مصرفی ممکن است ظرف چند ثانیه جذب شود، مقدار تریاکی به اندازه یک پیپِ پُر، در مدت زمانی بسیار طولانی‌تر کشیده می‌شود و به آهستگی تأثیرات خوش خود را به مصرف کننده خود می‌چشاند. همین امر تأثیر تریاک را بیشتر کاهش می‌دهد. شاعر انگلیسی، ساموئل تیلور کلریج (Samuel Taylor Coleridge) و همچنین توماس دکوینسی (Thomas De Quincey) به دلایل پزشکی مصرف تریاک را آغاز کردند. این دو نفر گزارشهایی کلاسیک از ایجاد توهم و الهام خلاق تحت تأثیر تریاک ارائه کردند.


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 18:08

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

داروهای گیاهی هم مضر است

متاسفانه تصوری که به اشتباه بین مردم رایج است، این است که داروی گیاهی اگر فایده نداشته باشد، ضرر هم ندارد در واقع طبیعی بودن دارو را دلیلی برای بی‌ ضرر بودن آن می ‌دانند. اما واقعیت این است که مصرف داروهای گیاهی به ‌تنهایی یا همراه با داروهای شیمیایی می ‌تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.

 

کورتیکواستروئیدها

 

داروهای سرکوب گر سیستم ایمنی در افراد گیرنده پیوند، برای جلوگیری از پس زدن اندام و جلوگیری از علائم بیماری‌های خودایمنی از قبیل: آرتریت روماتوئید، لوپوس و نوع 1 دیابت استفاده می‌شود. گیاهانی که تحریک کننده سیستم ایمنی می‌باشند ممکن است با این داروها در تضاد باشند و در نتیجه باعث وسایل جراحی دامپزشکی پس زدن اندام پیوند شده و تشدید بیماری‌های خودایمنی در افراد مستعد گردد. اگر شما از داروهای سرکوب گر سیستم ایمنی از قبیل: سیکلوسپورین، آزاتیوپرین، کورتیکواستروئیدها و متوتروکسات استفاده می‌کنید، از مصرف گیاهان دارویی زیر خودداری کنید:

یونجه، اکیناسه، جینسینگ، ریشه شیرین بیان و عنصر معدنی روی.

 

برگ سنا

 

استفاده از گیاهان مسهل برای منظم کردن حرکات روده

گیاهان دارویی که به عنوان مسهل استفاده می‌شوند، به نام: قایقی، ریواس، آلوئه، سنا و خار گوزن می‌باشند. سنا را بیشتر از 1 هفته نباید مصرف کنید، مگر با تجویز پزشک. استفاده طولانی مدت از گیاهان دارویی مسهل ممکن است باعث از دست دادن توانایی حرکت روده و اسهال مزمن، ضعف عضلانی، ضربان نامنظم قلب و اختلال در کبد و یا کلیه گردد. قبل از مصرف این مسهل‌های گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

 

متأسفانه مردم فکر می‌ کنند چون داروهای گیاهی از گیاه تهیه شده‌ اند، مضر نیستند اما باید در نظر داشت که ماده موثره تمام داروهای شیمیایی هم از گیاه تولید می ‌شود. موارد بسیاری دیده شده است که بیماران به‌ علت مصرف بیش از حد و غیرقابل کنترل داروهای گیاهی دچار مسمومیت با سرب یا نارسایی کبد شده ‌اند.

 

عطاری‌ ها

 

بسیاری از گیاهان دارویی که در عطاری‌ ها عرضه می ‌شود، استاندارد نیستند و ممکن است میزان نامناسب آن برای افراد مضر هم باشد.مشکلات عمده بخش عطاری‌ ها مربوط به سیستم آموزش و برنامه‌ ریزی کشور است که باید این مساله حل شود؛ چون نبود آموزش باعث شده است عطاری‌ ها بدون مجوز گیاهان دارویی و غیردارویی را به فروش برسانند.

 

از سوی دیگر، بسیاری از گیاهان دارویی در عطاری‌ ها به لحاظ آلودگی‌ های میکروبی،‌ سموم کشاورزی، فلزات سنگین و تاریخ مصرف و تولید، استاندارد نیستند و خواص موثر خود را از دست داده ‌اند.گیاهان دارویی کشت‌ شده معمولا قابل اطیمنان ‌‌تر هستند، اما گیاهانی که از مراتع جمع ‌‌آوری می‌‌ شوند، آلودگی دارند و گاهی به علت شناسایی نشدن آن ها از سوی عطاری‌‌ ها، اشتباه تجویز می ‌شود.از این منظر سیستمی لازم است که گیاهان دارویی به صورت منظم و طبق اصول صحیح بسته‌ بندی و توزیع شوند و کنترل ‌های لازم روی آن ها انجام شود.

 

نظارت اندک

 

وزارت بهداشت بر داروهای گیاهی که مجوز و پروانه تولید دارند، نظارت دارد. از این رو داروهای گیاهی که در داروخانه‌ ها فروخته می‌ شوند، معتبر و قابل استفاده ‌اند و مردم می ‌توانند با خیال راحت از آن ها استفاده کنند ولی در مورد عطاری‌ ها، هنوز متصدی خاصی برای نظارت وجود ندارد که بر این بخش نظارت کند و گیاهان دارویی ‌ای که در عطاری‌ ها توزیع می ‌شود بعضا قابل اعتماد نیستند.

 

داروهای دروغین‌

 

گاهی مواقع تبلیغ معجون‌ های معجزه ‌آسا در عطاری‌ ها دیده می ‌شود؛ داروی ترک اعتیاد گیاهی 100 درصد تضمینی، داروی چاقی، لاغری و کوچک کردن شکم و...بسیاری از این داروها خصوصا داروهای ترک اعتیاد یا چاقی و لاغری که تبلیغ می‌ شود، ترکیبی از داروهای شیمیایی و گیاهی هستند که میزان مشخصی هم ندارند و در بسیاری موارد مشکلات و عوارض بیشتری برای بیمار ایجاد می کند. در واقع ساخت بیشتر این داروها که در مورد آن ها تبلیغ زیادی هم می‌ شود، مبنای علمی ندارد. متاسفانه نبود نظارت وزارت بهداشت می‌ تواند موجب بدتر شدن فرهنگ مصرف فرآورده‌ های گیاهی شود و مردم را به استفاده از این داروها بدبین کند.

 

پیشرفت ناچیز

 

کشور ما از دیرباز از زادگاه ‌های اصلی گیاهان دارویی بوده است. سابقه مصرف گیاهان دارویی نیز در کشور ما به قرن‌ ها پیش باز می ‌گردد؛ می‌ توان در این خصوص به کتاب قانون از ابن ‌سینا اشاره کرد که نشان دهنده وجود این فرهنگ در میان مردم ما بوده است.متاسفانه با وجود دیرینگی این علم در کشور، پیشرفت چندانی در آن مشاهده نمی ‌شود و گیاهان دارویی به صورت غیر منسجم و برنامه‌ ریزی نشده مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

 

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

 

برخی گیاهان دارویی باید به صورت استاندارد شده مصرف شوند و مصرف مستقیم آن ها بعضا باعث بروز مسمومیت‌‌ های شدید و گاهی مرگ می ‌‌شود.البته این حقیقت را نیز باید مدنظر داشت که عوارض داروهای گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی کمتر است، ولی مطلق نیست و تمام داروهای گیاهی بی ‌ضرر نیستند، ولی عوارض آن قابل کنترل است.با توجه به شرایط موجود نمی ‌توان داروهای گیاهی را در تمام موارد جایگزین داروهای شیمیایی کرد، اما می‌ توان به عنوان طب مکمل و همراه دیگر داروهای شیمیایی استفاده و به این ترتیب بخشی از مصرف داروهای شیمیایی را کم کرد.

 

توصیه می ‌شود همواره و پیش از استفاده از داروهای گیاهی با پزشک خود در این باره مشورت کنید. بعضی داروهای گیاهی موجب تداخل در قدرت جذب موادغذایی موردنیاز بدن می ‌شوند. انواع دیگری نیز موجب افزایش یا کاهش تاثیر دارویی خاص می ‌شوند. این موضوع در سالمندان و بیماران مبتلا به بیماری‌ های مزمن که معمولا 2 یا چند دارو را به طور همزمان استفاده می ‌کنند می ‌تواند مشکلات زیادی را به‌ وجود آورد.

 

 مضرات داروهای گیاهی 

عوارض ناشی از مصرف گیاهان دارویی در کودکان نیز بیشتر است و باید حتما در حد توصیه شده مصرف شود. مثلا حتی مصرف عرق نعنا که به ظاهر بی‌‌ ضرر است، در کودکان باید به اندازه باشد.

 

دوز نامشخص

 

استفاده از دوز بالای این داروها نیز اشتباه نسبتا رایجی است که می‌ تواند باعث مسمومیت دارویی و مشکلات بعدی ناشی از آن شود و لزوم احتیاط در مورد مصرف آن ها و مشورت با متخصصان در مورد آن ها را صد چندان می‌ کند.در قرص‌ های شیمیایی موجود پزشکان می ‌دانند دقیقاً چند میلی ‌گرم داروی مؤثر وجود دارد و اگر عارضه‌ ای پیش آمد می‌ توان آن را شناخت و درمان کرد اما سؤال این است آیا می‌ توان گفت در یک مشت گیاه دارویی چند میلی‌ گرم داروی مؤثر وجود دارد یا دم‌ کرده و غیردم‌ کرده ‌اش چقدر با هم فرق می ‌کند.

 

عواملی مانند بیمه نبودن فرآورده‌ های گیاهی، نبود فرهنگ صحیح مصرف داروهای گیاهی در بین مردم و عرضه فرآورده‌ های گیاهی دارویی به صورت غیر استاندارد از سوی عطاری‌ ها از عواملی است که بی‌ اعتمادی پزشکان و داروسازان به فرآورده‌ های گیاهی دارویی را موجب شده است.بنا بر گزارش‌های وزارت بهداشت، اکنون بیش از 2500 فرآورده گیاهی دارویی در کشور مجوز دارند که کمتر از 3 درصد کل بازار دارویی کشور را شامل می‌ شود.

 

هرچند وزارت بهداشت برای فعال کردن اداره داروهای گیاهی تلاش زیادی کرده است تا زمینه افزایش تولید، ساخت و صدور بیشتر مجوز این نوع داروها در کشور فراهم شود، اما تحقق این امر نیاز به زمان دارد.

 

 مضرات داروهای گیاهی 

 

10 اشتباه در رابطه با مصرف گیاهان دارویی

تا به حال فکر کرده‌اید که گیاهان دارویی برای سلامتی شما خوب است یا بد؟ در این متن 10 اشتباهی که ممکن است در رابطه با مصرف گیاهان دارویی برایتان پیش آید را بررسی می‌کنیم.

 

 

1.مصرف چای بابونه با داروهای خاص

 

بیشتر مردم بر این باورند که چای بابونه هیچ خطری برای سلامتی ندارد. اما اگر این چای با داروهای خاصی نوشیده شود، دارای برخی عوارض جانبی می‌باشد. در سال 2006، خانمی 70 ساله داروی وارفارین را با چای بابونه خورده بود و با خونریزی داخلی به بیمارستان منتقل شده بود.

 

داروهای مداخله کننده با چای بابونه

آسپرین

مهار کننده های پلاکت از قبیل: Ticlid و Plavix

این مهارکننده ها خطر حمله و سکته قلبی را کم می‌کنند و به بیمارانی که استنت در رگ‌هایشان گذاشته‌اند، تجویز می‌شود.

بابونه شامل مواد ضدانعقادی به نام کومارین می‌باشند و هنگامی‌که این داروها همراه با بابونه مصرف شوند، موجب افزایش خونریزی می‌شوند.

داروهای ضدانعقاد از قبیل: وارفارین.

وارفارین ناشی از کومارین است و اگر این دارو همراه با بابونه مصرف شود، باعث خونریزی داخلی می‌گردد.

داروهای ضدافسردگی 3 حلقه ای از قبیل: Amitriptyline، Clompiramine و Imipramine

این داروها توسط آنزیم CYP1A2 در بدن متابولیزه می‌شوند که آن آنزیم توسط بابونه مهار می‌شود و موجب افزایش غلظت خونی این داروها می‌شود و در نتیجه موجب مسمومیت می‌گردد.

Clozapine

همانند داروهای ضدافسردگی 3 حلقه ای باعث مسمومیت می‌شوند.

Propranolol

برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شود.

همانند داروهای ضدافسردگی 3 حلقه ای و Clozapine باعث مسمومیت می‌شوند.

Theophyline

گشاد کننده برونش ها است و برای بیمارانی که دارای مشکل تنفس می‌باشند، تجویز می‌شود.

همانند داروهای ضدافسردگی 3 حلقه ای و Clozapine و Propranolol باعث مسمومیت می‌شوند.

Tacrine

برای بیماران مبتلا به آلزایمر و یا زوال عقل تجویز می‌شود.

همانند داروهای ضدافسردگی 3 حلقه ای و Clozapine و Propranolol و Theophyline باعث مسمومیت می‌شوند.

 

 مضرات داروهای گیاهی 

 

گیاهان افزایش دهنده انرژی

 

آیا در تمام طول روز خسته‌اید و رو به گیاهان و دیگر محصولات طبیعی برای افزایش انرژی می‌روید

 

* آلوئه‌ورا

* بابونه

* کوآنزیم Q10

* مریم گلی

* گیاه گاو چشم یا گل مینا

* سیر

* زنجبیل

* جینکو (گیاه چینی با برگ‌های زرد)

* جینسینگ

* نخل اره ای

* گوجی (گرگ تیغ)

* پنجه شیطان

* دانگ که (گیاه چینی که برای فروکش کردن علائم قاعدگی و تحریک پذیری استفاده می‌شود)

* روغن ماهی

* پوست درخت بید

اگر شما بیشتر از یک عدد از این گیاهان و یا مکمل‌ها را همراه با وارفارین، آسپرین و دیگر ضدانعقادها مصرف می‌کنید و یا اگر بدون تجویز پزشک از این گیاهان استفاده می‌کنید؛ حتماً برای راهنمایی به یک پزشک متخصص در درمان‌های طبیعی مراجعه کنید.

 

 مضرات داروهای گیاهی 

 

آیا شما به خاطر منافع بسیار شربت‌های گیاهی و نوشیدنی‌های انرژی زا، مصرف قهوه و یا سودا را ترک می‌کنید؟

 

باید بدانید که این خستگی در اثر بیماری نباشد، بیماری‌هایی از قبیل: آنمی (کم خونی)، آسم، اختلالات خواب (آپنه)، کم کاری تیروئید، سندرم خستگی مزمن و افسردگی.

خستگی می‌تواند نشانه ای از بیماری‌های عفونی، نابسامانی قلب، دیابت، بیماری‌های کبدی و کلیوی، بیماری آدیسون، بیماری‌های خودایمنی (مانند: لوپوس)، سرطان، سوء تغذیه و یا عارضه جانبی داروها نیز باشد. پس بهتر است شمایی که احساس خستگی می‌کنید، در ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا پزشک آزمایشات مختلف را برای تشخیص این بیماری‌ها انجام دهد و در صورت منفی بودن این بیماری‌ها، شما می‌توانید روش‌های طبیعی را برای از بین بردن خستگی به کار ببندید.

استفاده طولانی مدت از گیاهان دارویی مسهل ممکن است باعث از دست

دادن توانایی حرکت روده و اسهال مزمن، ضعف عضلانی، ضربان نامنظم قلب

و اختلال در کبد و یا کلیه گردد

گیاهان دارویی، مکمل‌ها و یا داروهایی که ممکن است افزایش خونریزی را موجب شوند

داروهای ضدانعقاد از قبیل: آسپرین و یا وارفارین، از تشکیل لخته خون در داخل عروق جلوگیری می‌کند و بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. هنگامی که این داروها با گیاهان دارویی و مکمل‌ها ترکیب شوند، دارای اثر ضدانعقادی می‌باشند و باعث افزایش خونریزی می‌شوند.

 مضرات داروهای گیاهی 

 

این گیاهان دارویی و مکمل‌ها عبارتند از:

 

شربت‌های گیاهی به جای قهوه مصرف می‌شوند و بدون آنکه فرد را عصبی کنند، به انسان انرژی می‌دهند. در تعدادی تحقیقات، شربت‌های گیاهی با سرطان‌های مری، دهان، ریه و مثانه در ارتباط می‌باشند، مطالعات نشان داده‌اند که این خطرات برای افرادی که از این شربت‌ها به مقدار زیاد (بیشتر از 1 لیتر در روز) و داغ مصرف می‌کنند، بیشتر می‌باشد.

 

نوشیدنی‌های انرژی زا (ازجمله ردبول)، حاوی کافئین و مقداری ویتامین و گیاه می‌باشد. یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها این است که راجع به اثرات ترکیبی این مواد با هم چیزی نمی‌دانیم. بسیاری از مواد تشکیل دهنده آن‌ها با کافئین موجب افزایش قدرت تحریک می‌گردد. بیشتر آن‌ها شامل مقدار زیادی شکر می‌باشند و در واقع بهتر از سودا نمی‌باشند.

اگر شما خواهان یک نوشیدنی سالم هستید، آب و یا آب انار و یا آب آلبالو می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

 مضرات داروهای گیاهی 

 

مصرف گیاهان افزایش دهنده ایمنی مانند اکیناسه با داروهای سرکوب گر سیستم ایمنی مانند


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 18:07

خاصیت بی نظیر گیاه خردل

خردل ادویه ای است که از دانه های گیاهی به همین نام تهیه می شود و بیشتر با سس محبوب آن یعنی سس خردل شناخته می شود. در مقاله «خواص خردل – ۷ خاصیت خردل برای سلامتی انسان» قصد داریم شما را با گزیده ای از برترین فواید درمانی خردل آشنا کنیم بنابراین اگر مایلید با خواص خردل بیشتر آشنا شوید با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید معجزه آسا گیاه خردل آشنا شوید.

 

این ادویه‌ی محبوب بسیار موثر بوده و گرفتگی عضلات را در عرض چند دقیقه برطرف خواهد کرد. خردل زرد حاوی اسید استیک است، ترکیبی که باعث تولید استیل کولین در بدن می‌شود. استیل کولین، یک نوع انتقال دهنده‌ی عصبی است که به عضلات علامت می‌دهد تا کار کنند. استیل کولین، درد و سوزش ناشی از گرفتگی عضلات پا را نیز تسکین می‌دهد.

 

فواید خردل برای تسکین دردهای روماتیسمی

 

 

گلچینی از خواص باور نکردنی گیاه خردل

 

 

زمانی که کمردرد دارید یا از دردهای روماتیسمی رنج می‌برید، خردل یک مسکن و گرم کننده‌ی خوب مفاصل است. اگر می خواهید از خواص خردل برای تسکین دردهای روماتیسمی بهره بگیرید، روی یک قاشق چای‌خوری خردل آسیاب شده یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. یک دستمال را به این دم کرده آغشته کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی نقاط دردناک قرار دهید. 

 

 

 

گلچینی از خواص باور نکردنی گیاه خردل

اول روی پوستتان وازلین بمالید و سپس مرهم را روی آن بگذارید. نباید مرهم خردل زیاد روی پوست بماند زیرا ممکن است پوستتان را دچار التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند مورد منع استفاده دارد.برگ‌های خردل سرشار از ویتامین C است و در کشور چین آن‌ها را به عنوان تقویت کننده و برای تصفیه‌ی خون به غذا اضافه می‌کنند.

 

خردل سرفه را درمان می‌کند

 

خردل با عفونت‌های مجرای تنفسی مقابله می‌کند. اگر سرفه می‌کنید خردل را دریابید.روش استفاده: یک پیمانه پودر خردل سیاه را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی یک حوله پخش کنید و حوله را تا کنید. روی گلو و سینه‌تان وازلین بزنید و سپس مرهم را روی آن قرار دهید. این مرهم باید حداکثر 15 دقیقه روی پوستتان باشد و بیش از این مدت امکان دارد روی پوست ایجاد التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

 

خواص خردل در درمان گرفتگی عضلات پا

 

گرفتگی عضلات پا برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد. پاها معمولا بعد از یک تمرین شدید، ناگهان دچار گرفتگی می‌شوند. این، تنها یکی از ناراحتی‌های کوچکی است که بخاطر ساختن بدنی بهتر و قوی‌تر متحمل می‌شوید. خوشبختانه شما مجبور نیستید دندان‌هایتان را به هم فشار دهید و درد را تحمل کنید و می توانید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا، از این درمان کاملا طبیعی استفاده کنید.

 

خردل زرد یک درمان موثر برای گرفتگی عضلات نیز می‌باشد. یا این که یک پیمانه‌ی کوچک پودر خردل را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر درآید. مرهم را روی یک حوله یا پارچه پخش و آن را لوله کنید.

 

 اول روی پوستتان وازلین بمالید و سپس مرهم را روی آن بگذارید. نباید مرهم خردل زیاد روی پوست بماند زیرا ممکن است پوستتان را دچار التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند مورد منع استفاده دارد.

 

بدین منظور مقداری روغن خردل را کمی حرارت داده تا گرم شود. سپس با استفاده از قطره چکان، چند قطره از این روغن را داخل هر یک از سوراخ های بینی ریخته تا مخاط مجاری بینی را تمیز کند. این کار را دو تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

 

خاصیت بی نظیر گیاه خردل

 

خواص خردل برای سلامتی

درمان سرفه با خردل

 

خردل با عفونت‌های مجرای تنفسی مقابله می‌کند. اگر سرفه می‌کنید خردل را دریابید. بدین منظور یک پیمانه پودر خردل سیاه را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی یک حوله پخش کنید و حوله را تا کنید. روی گلو و سینه‌تان وازلین بزنید و سپس مرهم را روی آن قرار دهید. این مرهم باید حداکثر ۱۵ دقیقه روی پوستتان باشد و بیش از این مدت امکان دارد .

 

خردل ضد یبوست است

 

برگ‌های خردل سرشار از ویتامین C است و در کشور چین آن‌ها را به عنوان تقویت کننده و برای تصفیه‌ی خون به غذا اضافه می‌کنند.روش استفاده: خردل سفید را به غذاهایتان اضافه کنید زیرا برای مقابله با یبوست مفید است.

زمانی که بی اشتها می‌شوید و یا احساس سنگینی می‌کنید جوشانده‌ی خردل می‌تواند کمکتان کند

 

خردل برای درمان سرماخوردگی

 

اگر بینی‌تان گرفته است سراغ خردل بروید. خردل حاوی ترکیباتی مثل «میروزین» و «سینیگرین» است که خلط‌ها را روان و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.روش مصرف: دو قاشق غذاخوری دانه‌ی خردل را له کرده و با یک فنجان آرد گندم مخلوط و کمی آب اضافه کنید. مقداری وازلین به سینه‌ی خود بمالید و روی آن یک لایه ترکیب خردل و آرد پخش کنید.

 

دفع خلط با خردل

 

اگر بینی‌تان گرفته است سراغ خردل بروید. خردل حاوی ترکیباتی مثل «میروزین» و «سینیگرین» است که خلط‌ها را روان و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. دو قاشق غذاخوری دانه‌ی خردل را له کرده و با یک فنجان آرد گندم مخلوط و کمی آب اضافه کنید. مقداری وازلین به سینه‌ی خود بمالید و روی آن یک لایه ترکیب خردل و آرد پخش کنید. اجازه دهید این مرهم به مدت حداکثر ۱۵ دقیقه روی سینه‌تان بماند. توجه داشته باشید اگر این مرهم بیش از این مدت روی پوستتان بماند امکان دارد پوستتان دچار سوختگی شود. توصیه می‌کنیم بعد از استفاده از خردل دست‌هایتان را با دقت بشوید.

 

خواص خردل برای درمان آبریزش بینی

 

آخرین مورد از خواص خردل، درمان آبریزش بینی است. داروهای بسیاری برای درمان آبریزش بینی وجود دارد، اما اغلب آن ها عوارض جانبی از جمله خواب آلودگی را دارا می باشند. این در حالی است که درمان های خانگی وجود دارند که آبریزش بینی را درمان می کنند و هیچ گونه عوارض جانبی ندارند. روغن خردل یکی از مواد موثر است که دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و آنتی هیستامینی می باشد که می تواند آبریزش بینی را که به هر دلیل ایجاد شده باشد، رفع کند.  اجازه دهید این مرهم به مدت حداکثر 15 دقیقه روی سینه‌تان بماند. توجه داشته باشید اگر این مرهم بیش از این مدت روی پوستتان بماند امکان دارد پوستتان دچار سوختگی شود. توصیه می‌کنیم بعد از استفاده از خردل دست‌هایتان را با دقت بشوید.

 

دم کرده‌ی خردل برای هضم بهتر غذا

 

زمانی که بی اشتها می‌شوید و یا احساس سنگینی می‌کنید جوشانده‌ی خردل می‌تواند کمکتان کند. در واقع خردل با افزایش ترشحات معده به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.روش استفاده: یک قاشق چای‌خوری نوک ساقه‌های خردل سیاه را با یک فنجان آب جوش به مدت 5 دقیقه دم کنید. محلول را صاف کرده و روزانه 3 فنجان تا درمان علائم بی‌اشتهایی و احساس سنگینی میل کنید.

 

خردل کمردرد و روماتیسم را تسکین می‌دهد

 

زمانی که کمردرد دارید یا از دردهای روماتیسمی رنج می‌برید، خردل یک مسکن و گرم کننده‌ی خوب مفاصل است.روش استفاده: روی یک قاشق چای‌خوری خردل آسیاب شده یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد. یک دستمال را به این دم کرده آغشته کرده و به مدت 10 دقیقه روی نقاط دردناک قرار دهید. یا این که یک پیمانه‌ی کوچک پودر خردل را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر درآید. مرهم را روی یک حوله یا پارچه پخش و آن را لوله کنید.


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 18:05

خواص دارویی و درمانی گیاه الزی

10- اثر خوبى بر روى اعصاب دارد و از آن براى درمان نسیان، تقویت اعصاب و اشخاص ‍فلج استفاده می کنند.

 

11- تسکین دهنده ی درد روماتیسم ، سیاتیک و نقرس مى باشد.

 

12- ادرار را باز مى کند و رنگ چهره را نیکو مى سازد.

 

13- پادزهر سموم حیوانى و غذایى هست.

 

14- مداومت در خوردن "الزی ، سیر کوهی یا والک" سبب ریزش موى سفید و در آمدن موى سیاه به جاى آن می شود. این خاصیت به علت داشتن فلز منگنز است که در آن زیاد بوده و عامل سیاهى موى بدن انسان مى باشد. از این نظر شباهت زیادى به سیر دارد.

 

15- به علت داشتن املاح زیاد، خون را قلیایى کرده و اسیدی بودن آن را از بین مى برد.

 

16- میوه ی "الزی ، سیر کوهی یا والک" بسیار خنک و ضد رطوبت بدن است و راه ورود میکروب ها را به عروق مى بندد و از خونریزى و فساد خون جلوگیرى کرده و رقت خون را درمان مى کند.

 

17- ملین و اشتهاآور بوده و ادرار را زیاد مى کند.

 

18- "الزی ، سیر کوهی یا والک" برای کسانی که تنگی عروق دارند و همچنین برای سرگیجه بسیار مفید است

 

19-مسکن صفرا و پاک کننده صفرا از امعاء است.

 

20- بهترین درمان روماتیسم و تصلب شرائین است، براى کسانى که از درد معده رنج مى برند، میوه ى خوبى است و از تحریکات جلدى جلوگیرى مى نماید.

 

21- شربت "الزی ، سیر کوهی یا والک" براى مبتلایان به تب و آبله مرغان و سرخک بسیار مفید است. غرغره ی جوشانده ی آن براى درمان دردگلو و آنژین سود فراوان دارد.

 

22- سکنجبین میوه آن خنک کننده بوده و براى رفع یرقان و التهاب صفرا و کبد سودبخش است.

 

معجزه ای به اسم الزی

سیر صحرایی ، پیاز کوهی ، والک کوهی که به زبان بومیان منطقه الزی می گویند سرشار از کلسیم است وخوردن آن تنفس را آسان ودرمان استالزی گیاهی است شبیه سیر با غده ها و گل سفید رنگ که با ساقه ای منفرد از قسمت غده ای سیر مانند آن و چند شاخه با گل انتهایی منفرد که معمولا به سمت پایین متمایل هستند . برگهای آن کشیده و لطیف و ملایم با بوی ملایم سیر است که اگر در فضای اتاق تمیز شود موجب سوزش چشم و ایجاد ناراحتی می شود .

 

این گیاه به صورت خودرو در اواخر زمستان در اسفند ماه و تا فروردین ماه در جنگل های استان های شمالی ایران و مناطق مرطوب و سایه ای جنگل ها و بیشه های اطراف سنه کوه می روید. الزی بسیار ملایم ‌تر و شیرین ‌تر از سیر معمولی است و بیشتر مصرف دارویی دارد.

 

26- ضماد برگ "الزی ، سیر کوهی یا والک" جهت زخم هاى سرد و برآمدگى چشم از حدقه مفید است. عصاره ی برگ و ساقه ی آن که تازه چیده و کوبیده شده را با کمى صمغ مخلوط نمایید، جهت امراض ‍چشم مخصوصا جوش پلک و ریزش اشک، ناخنه و ورم پلک چشم مفید مى باشد.

 

27- جویدن برگ "الزی ، سیر کوهی یا والک" جهت ورم لثه و رفع بى حسى آن مفید مى باشد. جوش هاى دهان را از بین مى برد و بوى بد دهان را برطرف مى نماید.

 

28- نوشیدن آب برگ و ساقه ی آن که تازه باشد با کمى صمغ عربى جهت تقویت معده و خونریزى معده و بند آمدن اسهال و معالجه بواسیر نافع است.

 

29- گل "الزی ، سیر کوهی یا والک" نیز اسهال را بند مى آورد و ضماد برگ آن بر روى دکمه بواسیر خونى نافع است.

 

30- نوشیدن جوشانده ى ریشه ی "الزی ، سیر کوهی یا والک" علاوه بر بند آمدن اسهال، سنگ کلیه و مثانه را خرد مى کند.

 

ترکیبات شیمیایی الزی

"الزی ، سیر کوهی یا والک" حاوی ترکیباتی مانند اسانس فرار که حاوی ترکیبات گوگردی است، می باشد. این گیاه را در فصل بهار می‌ چینند و برای فصول دیگر به دو روش فریز کردن و یا خشک کردن نگهداری می‌ کنند.خشک کردن حتماً باید به روش در سایه عمل کنید.

 

خواص و اثرات دارویی الزی

1- "الزی ، سیر کوهی یا والک" در موارد تصلب شرایین، اسهال، اتساع روده ای، آنفلوانزا، برونشیت، بیماری اسهال خونی از نوع آمیبی و سیاه سرفه به کار می رود.

 

2- خوردن آن تنفس را آسان و تنگی نفس را درمان مى کند.

 

3- مداومت در خوردن "الزی ، سیر کوهی یا والک" سبب ریزش موى سفید و در آمدن موى سیاه به جاى آن می شود. این خاصیت به علت داشتن فلز منگنز است که در آن زیاد بوده و عامل سیاهى موى بدن انسان مى باشد

 

4- "الزی ، سیر کوهی یا والک" با انبساط ملایم عروق خونی سبب کاهش فشار خون می شود.

 

توجه: لازم به یادآوری است گیاهان خود رو را بدون شناسایی کامل نباید مصرف کرد برای مثال "الزی ، سیر کوهی یا والک" نمونه غیر خوراکی آن که بسیار شبیه خودش است نیز وجود دارد و بسیار تلخ است که در سوادکوه معروف به الزی مار است ، خودرو و برگ های پهن دارد و غیرخوراکی است

 

خواص دارویی و درمانی گیاه الزی(سیر کوهی یا والک)

 

الزی و خواص آن

عضوهیت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی مازندران سه ویژگی مهم الزی را شامل

۱- بوی سیر و پیاز می دهد

 

۲- اغلب دارای دو برگ دراز نوک تیزاست

 

۳- غده آن شبیه سیر خوراکی ولی معمولا تک چکه ای است .

 

یکی ازروستاییان منطقه داربکلا میاندرود در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ؛اهالی روستای داربکلا ساری در اواخر اسفندماه و اوایل فصل بهار به مناطق مرطوب و سایه ای جنگل ها و بیشه های اطراف محل می روند و اقدام به چیدن این گیاه می کنند. و از آن به عنوان سبزی در برنج ، آش و همچنین به صورت سبزی خوردن یا سالاد استفاده می کنند.این گیاه را برای فصول دیگر به دو روش فریز کردن و یا خشک کردن می توان نگهداری کرد.خشک کردن آن حتما باید در سایه صورت پذیرد.

 

 

5- سرشار از ویتامین C بوده و داراى لعاب و صمغ زیاد مى باشد.

 

6- "الزی ، سیر کوهی یا والک"برای تصفیه خونبسیار مفید است و در ناراحتی‌ های هاضمه کمک می ‌کند و خواص پیاز آن تا حدود زیادی شبیه سیر است.

 

7- مصرف گیاه "الزی ، سیر کوهی یا والک" باعث کاهش قند و پیشگیری از افزایش فشار خون در مبتلایان به دیابت می ‌شود.

 

8- "الزی ، سیر کوهی یا والک" برای کسانی که تنگی عروق دارند و همچنین برای سرگیجه بسیار مفید است.

 

9- این گیاه ضد عفونى کننده ی قوى است؛ به هضم غذا کمک مى کند و ضد کرم معده و کرم کدو است.

 

23- اگر بر روی پوست مالیده شود باعث قرمزی پوست می شود.

 

24- به صورت موضعی برگ های له شده ی آن را می توان برای از بین بردن آبسه و کورک به کار برد.

 

25- مالیدن عصاره میوه ى "الزی ، سیر کوهی یا والک" جهت زخم هاى آبدار و چرکى نافع بوده، آن ها را خشک مى کند و گل آن نیز همین خاصیت را دارد.


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 18:04

روغن خراطین چیست ؟ فواید روغن خراطین برای واژن

رفع چین چروک شاداب کننده پوست روغن خراطین حجم دهنده و سفت کننده سینه‌ ، باسن و اندامهای دیگر است

🌟 افزایش حجم آلت تناسلی بانوان

🌟 افزایش حجم ( قطر و طول ) آلت تناسلی آقایان 

🌟 محافظت کننده پوست صورت در برابر نور آفتاب ( ضد آفتاب طبیعی )

🌟 رفع لاغری‌های صورت ناشی از رژیمهای لاغری

 

نیازی به استفاده از وسیله دستگاه نیست

 

برای نتیجه گرفتن یک عدد برای لب استفاده کنید ( نصف نیمه رها نکنید )

 

حتما طوری برنامه ریزی کنید یک مرتبه قبل خواب استفاده کنید

 

اگر فاصله زمانی دقیقا ۱۲ ساعت به ۱۲ ساعت نشد ناراحت نشید انسان ربات نیست !

 

پس از هر بار استفاده از کمپرس سرد استفاده کنید (لب را خیس نکنید ! ) میتوانید کمی یخ داخل نایلون بریزید و داخل حوله بزارید و حوله خشک و سرد را روی لب خود بزارید

 

در ابتدا لب خود را تمیز کنید میتوانید از شوینده سبک مانند استفاده کنید

 

سپس روغن خراطین را روی انگشت خود زده و به صورت افقی روی لب خود چندین با بکشید

 

این کار زدن به انگشت و ماساژ افقی روی لب را حداقل ۲ بار و حداکثر ۴ بار انجام دهید

 

این روغن برای گونه + روش استفاده صحیح

امروزه زیبایی ظاهری بسیار اهمیت دارد چرا که انسان ها زمان بسیار زیادی در کنار هم بودن سطری میکنند

 

ضد لک و کمرنگ کننده و در نتیجه از بین برنده لکهای پوستی

 

روغن خراطین چاق کننده صورت های استخوانی

استعمال آن برای ورزشکاران پرورش اندام جهت سرعت رشد عضلات حجم‌دهی بر یک یا چند عضله خاص

 

👇 تضمین اصالت محصول 👇

  

برای ثبت سفارش این روغن با کیفیت غلظت فوق العاده اقدام کنید !!

 

روغن خراطین غیر خوراکی ۱۰۰% خالص و اصل

 

نکته مهم : درصورت داشتن سوال و ابهام درباره میتوانید از مشاوره رایگان ( تماس تلفنی + کانال تلگرام + مشاوره تلگرامی + واتساپ ) استفاده کنید.

 

ما با صبوری در کنار شما هستیم !!

 

آشنایی بیشتر با روغن خراطین اصل

نکته مهم : میزان حجم دهی بزرگ کردن نقاط مختلف به کیفیت ماساژ دادن ( جذب صحیح روغن ) شما پس از استفاده از روغن خراطین دارد !

 

استفاده خراطین برای بانوان

 

روغن خراطین لب گونه صورت ، خط اخم ، خط لبخند ، برطرف کردن گودی چشم جای جوش ، سینه ، ران ها باسن و انواع نقاط دیگر بدن قابل استفاده میباشد

 

استفاده خراطین برای آقایان

 

عضله سازی (بدنسازان) ، طول و قطر آلت تناسلی قابل استفاده میباشد

 

این روغن برای لب + روش صحیح استفاده

همانطور که میدانید برای حجیم کردن لب چندین راه در پیش روی خود دارید

 

استفاده از روش های تبلیغانی ( استفاده از وسیله ای برای حجیم کردن لب که خوب با کمی تفکر متوجه کیفیت این روش میشوید )

 

کیفیت و غلظت فوق العاده بی نظیر !

 

روغن خراطین اصل بر روی تمامی اندامهای بدن خانمها و آقایان تاثیرگذار است. اما بیشترین توصیه ها در طب برای افزایش سایز سینه، باسن، لب، گونه ها و اندام تناسلی ذکر شده است.

 

🌟 سفت کننده پوستهای افتاده شده در اثر لاغری

🌟 ایجاد تمرکز در رشد عضلات در این اندامها و ماندگاری پس از رسیدن به نتیجه دلخواه

🌟 مناسب برای انیستتوهای زیبایی و ماساژورهای صورت و بد

 

به دلیل اینکه این قسمتهای بدن بیشترین حساسیت و جلب توجه را دارد بنابراین اکثر افراد، روغن خراطین را برای این خواصش خریداری میکنند.

 

همانطور که میدانید روغن خراطین باعث حجم دادن بزگ کردن عضلات میشود

 

نکته مهم : پس از رسیدن به حجم دلخواه خود استفاده را قطع کنید !

 

در همین ابتدا : اگر سوال و ابهامی در خصوص این روغن براتون ایجاد شد میتوانید علاوه بر تماس تلفنی به کانال تلگرام و مشاوره تلگرامی هم مراجعه کنید !!

 

 استفاده از روش های جالب استفاده از ادویه جات که واقعا کسی را ندیدم کیر مصنوعی که نتیجه گرفته باشد جز اینکه انگیزه و زمان زیادی را از دست داده باشد

 

حال امیدواریم شما هم مثل دیگر عزیزان به اعتماد کنید تا به لطف کس مصنوعی خدا شما هم با تهیه استفاده صحیح روغن خراطین به نتایج دلخواه خود برسید

 

تزریق ژل ( خوب طبیعتا دارای عوارض – هزینه زیاد – تغییر ژل در پوست ” طبق تجربه افراد زیاد ” – مشخص بودن و مصنوعی شدن لب – استفاده مداوم ” روشی دایمی نیست ! ” )

 

استفاده از روغن خراطین آرترینا ( علاوه بر معروفیت در بین مصرف عروسک سکسی کنندگان – تایید شده وزارت بهداشت میباشد )

 

روش صحیح استفاده از خراطین برای لب

نکته های مهم برای استفاده صحیح از روغن خراطین لب

 

هر ۲۴ ساعت ۲ بار را برای حجم دهی و بزرگ کردن لب انجام دهید

 

با فاصله زمانی ۱۲ ساعت اسفاده کنید

 

برای زیبایی لب های خود هر بار حداقل ۵ دقیقه زمان بزارید

 

پس از رسیدن به حجم دلخواه فقط ۱ الی ۲ بار دیگر استفاده کنید تا نتیجه کامل کسب شود

 

روغن خراطین گونه قابل استفاده هست و باعث حجم دهی برجستگی و بزرگ کردن گونه میشود

 

روش استفاده از روغن خراطین گونه

 

در ابتدا گونه خود را تمیز کنید اگر آرایش دارید پاک کنید و از هرگونه چرب بودن آلودگی پاک کنید

 

سپس روغن خراطین را روی انگشت خود بریزید و به صورت دورانی روی گونه ماساژ دهید

 

🌟 روغن خراطین حجم دهنده  برای گونه, لب, سینه, باسن, آلت تناسلی, واژن

🌟 روغن خراطین برای پر کردن خرید الت مصنوعی جای جوش و جای زخم

 رفع گودی و تیرگی زیر چشم

🌟 روغن خراطین از بین بردن خط اخم، خط خنده و خط پیشانی

🌟 مناسب تمامی سنین و انواع پوست خشک، معمولی، چرب حساس 

 

نحوه ماساژ بسیار مهم میباشد !

 

برای حجم دهی و فرم مناسب گرفتن گونه خود را به صورت خرید دیلدو دوارانی ( مثل کشیدن دایره ) ماساژ دهید و بعد از چند بار ماساژ گونه خود ماساژ را تغییر دهید و به جای دورانی به سمت بالا ماساژ دهید سپس بعد از چند بار به صورت افقی گونه خود را ماساژ دهید

 

نکات مهم استفاده برای گونه

 

برای کسب بهترین نتیجه روغن خراطین را حداکثر روزی ۲ بار با فاصله زمانی ساعت یک بار و حداقل روزی یک بار استفاده کنید

 

دوره مصرف را کامل کنید


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 17:54
برچسب ها : ,,,,,,,

خواص دارویی و درمانی گیاه کوشنه

به فارسی کوشنه گویند؛ بیخی است شبیه به بیخ لفاح و نبات آن بی‌ساق و مفروش بر زمین و برگ آن عریض و گویند بیخی است خشبی و بدانکه سه قسم می‌باشد، قسم اول شیرین سفید اندک مایل به زردی و سبک با عطریت و قسط بحری گویند. قسم دوم تلخ مایل به سیاهی و مغز آن مایل به زردی و سطبری و سبک و کم بو و قسط هندی گویند. 

 

۱۲. برای درمان دردهای مفصلی و سیاتیك و رماتیسم سورنجان مصری، خولنجان از هر كدام ۲۰ گرم نرم ساییده در ۳۰۰ گرم روغن زیتون ریخته داخل یك شیشه بریزید درب شیشه را محكم ببندید آن را در آب‌جوش با حرارت ملایم به مدت ۴ ساعت بگذارید سپس صاف نموده در محل درد بمالید.

۱۳. برای این كه كودكان زود به حرف بیایند یك گرم خولنجان را در ۵۰۰ سی‌سی شیر تازه جوشیده مخلوط كرده به كودك بدهید اگر كودك دختر است ۲ الی ۳ مرتبه بیشتر ندهید.

۱۴. برای از بین بردن سنگ مثانه حضرت امام باقر(ع) فرموده‌اند: حلیله، بلیله، آمله، فلفل، دارچین، زنجبیل، شقاقل، انیسون و خولنجان را به نسبت مساوی ساییده در روغن گاو (كره گاوی) پخته هنگامی كه خنك شد با عسل آمیخته روزی یك قاشق چایخوری به مدت ۱۴ روز میل شود.

۱۵. برای درمان یبوست ۴ گرم خولنجان را در یك لیوان آب‌جوش به مدت یك هفته دم‌كرده اگر چنان چه یبوست شدید است ۱۴ روز سپس به طور نامتناوب در هفته میل شود.

۱۶. خولنجان برای افرادی كه دیابت دارند مفید است.

۱۷. ضد سودا می باشد.

۱۸. كسانی كه كك مك دارند خولنجان را با روغن بادام تلخ مخلوط و روی لك‌ها مالش دهند.

خواص دارویی و درمانی گیاه کوشنه(قسط)

خاصیت گیاه قسط

تقویت کننده اعضاء رئیسه و اعصاب و مقوی باء و رافع امراض سرد و تر و گرم کننده اعضایی است که به گرمی احتیاج دارند و خون و سایر اخلاط مفید را به سمت پوست جذب می نماید.حل کننده نفخ و رافع سر درد های سرد دماغی که با عسل و سایر داروهای مناسب بر طرف می شود.انفیه آن برای سردرد شدید و بکار بردن جرم آن برای رفع فراموشی و ضماد آن که از داروهای مناسبی تهیه شده باشد برای علاج فلج و سستی اعضاء و گوش درد مفید و قطره روغن آن درد گوش را تسکین و باز کننده گرفتگی های سرد آن است.بخور آن رافع زکام و وبا می باشد .

 

در ترکیب با سایر ادویه مناسب برای رفع دردهای سینه و آسم و تنگی نفس و سرفه های مزمن و پاک کردن اخلاط لزج سینه و درد پهلو و دردهای مفاصل و سستی اعصاب و عضلات و گرم نمودن آن ها و سیاتیک و رطوبت های بلغمی و تقویت معده و کبد و کلیه و مثانه و گرم نگهداشتن و رفع امراض از آن ها مؤثر و مجرب است.

برای باز کردن گرفتگی های کبد و طحال و حل کردن تورم آن ها و استسقاء و یرقان و دل پیچه و درد رحم مصرف می شود و تبهای همراه با لرز بلغمی را معالجه می نماید.در مورد امراض پوستی و رویانیدن موی سر و رساندن انواع کورکهای و جوش و زخم های تر همراه با چرک مؤثر می باشد .سموم را به سوی پوست جذب می نماید وبرای دفع سموم مار و عقرب و رتیل و امثال این ها نافع است.

 

قسم سوم مایل به سرخی و سنگین و در وزن شبیه به چوب شمشاد و خوش‌بوی و بی‌تلخی و این سمی و قاتل است و از مطلق آن مراد قسط شیرین است.در سوم گرم و خشک شیخ‌الرئیس گرم در سوم و خشک در دوم گفته و با رطوبت فضلیه نفاخه و گفته‌اند قوت حرارت و حرافت و مرارت مر آن به حدی است که مقرح جلد است و روغن آن گرم و خشک است.

 

برای مثانه مضر است که مصلح آن گلنگبین و ضرر آن برای ریه با انیسون بر طرف می شود. مقدارشربت دارویی آن یک درهم تا یک مثقال تجویز می شود .طرز تهیه روغن قسط آن است که قسط تلخ را به اندازه چهل مثقال (1875 گرم)روغن زیتون بر روی آتش ملایم بجوشانند تا شراب آن سوخت و تمام شود. طبع این روغن گرم و خشک و مقوی اعصاب و اعضاء و باءو حل کننده ای بسیار قوی و رافع سرمای معده و جگر است و تب و لرزهای سوداوی و بلغمی را بر طرف می نماید .مقدار خوراک دارویی آن تا هفت درم بی زیان و نافع است

 

دیگر خواص دارویی و درمانی گیاه قسط

۱. مقوی معده و روده است.

۲. اشتها را زیاد می كند.

۳. صدا را باز می‌كند.

۴. شهوت را زیاد می كند.

۵. بوی بد دهان را از بین می‌برد.

۶. درد كمر را تسكین می‌دهد.

۷. ترشی معده را كم می‌كند.

۸. از زیادی ادرار جلوگیری می‌كند.

۹. برای جلوگیری از لكنت زبان تكه‌ای كوچك از خولنجان را زیر زبان بگذارید.

۱۰. برای این كه دیر انزال شوند تكه كوچكی از خولنجان را نیم ساعت قبل از نزدیكی دردهان نگاه دارند.

۱۱. برای جلوگیری از ریزش آب دهان زنجبیل، دارچین، خولنجان از هر كدام ۲۰ گرم مخلوط كرده روزی یك بار هر بار یك قاشق مرباخوری در یك لیوان آب‌جوش به مدت ۲۰ دقیقه دم‌كرده سپس میل شود.

 

مشخصات گیاه قسط

گیاهی است چند ساله علفی بلندی آن 2-1 متر است . برگهای قسمت پایین ساقه دراز که طول آن 70-60 سانتی متر به شکل مثلث و داندانه دار است ولی برگهای قسمت بالای ساقه کوچکتر و در قاعده برگ دارای دو قسمت است . طبق گلها لوله ای به رنگ ارغوانی تیره می باشد . این گیاه بومی کشمیر وارتفاعات هیمالیاست و به سایر مناطق شرقی و جنوب شرقی آسیا صادر می شود و در چین در شمال غربی ایالت Yunnan و جنوب غربی ایالت Szechwan کاشته می شود . در ایران تا حال دیده نشده است . ریشه خشک این گیاه معطر و داروی مرسومی در چین است .

 

ترکیبات شیمیایی گیاه قسط

 خواص دارویی و درمانی گیاه کوشنه(قسط)

 

در ریشه خشک گیاه که مستعمل در طب سنتی است ، اسانس روغنی یافت می شود که شامل آپلوتاکسن کوستول دی هایدرو کوستوس لاکتون،کوستوس لاکتون ،آلفا ـ کوستن ، بتا ـ کوستن ، مقادیر کمی از فلاندرن ، ترپن الکل ، کامفن و یک مایعی که موقتاً کوشتین نامگذاری شده می باشد در گیاه یک آلکالوئید به نام ساسورین نیز یافت می شود .


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 17:53

درمان عفونت ریه در منزل با گیاهان دارویی

علل عفونت لینک  ریه می تواند باکتری، ویروس و یا قارچ باشد. انگل ها نیز باعث این عفونت ها می گردند.هنگامی که نفس می کشید، ریه ها اکسیژن هوا را به جریان خون می رسانند. سلول های بدن برای انجام فعالیت های خود، به اکسیژن نیاز دارند.افرادی که مبتلا به بیماری های ریوی هستند لینک  به سختی نفس می کشند. بیماری های ریوی عبارتند از: آسم، بیماری انسداد مزمن ریوی، آنفلوانزا، ذات الریه، سل، سرطان ریه و ... .

 

9. پونه

 

ريه يكي از مهم‌ترين اعضاي بدن است كه بزرگ‌ترين وظيفه آن مبارزه با هواي آلوده است، اما ريه‌ها از عفونت‌ها در امان نيستند به‌همين دليل برخي عفونت‌هاي سطحي را مي‌توان با كمك آنتي‌بيوتيك‌ها درمان كرد. اگر قصد نداريد از آنتي‌بيوتيك‌هاي شيميايي استفاده كنيد، طب سنتي راه ديگري به شما پيشنهاد مي‌كند. براي ضدعفوني كردن ريه از عفونت مي‌توانيد از دم كرده پونه استفاده كنيد. يك قاشق چاي‌خوري پونه را به‌همراه يك ليوان آب جوش بگذاريد بين‌10 تا 15‌دقيقه دم بكشد و سپس صاف كرده آن را همراه با عسل روزي سه بار ميل كنید.

 

10. پونه كوهي

 

يكي از بهترين داروهاي گياهي كه مي‌توان به‌عنوان يك آنتي‌بيوتيك قوي از آن ياد كرد، پونه كوهي است. اين نوع پونه با پونه‌هاي معمولي فرق دارد و به‌عنوان ضدعفونت‌هاي ميكروبي و قارچي شناخته شده است، براي اينكه خاصيت ضدعفوني‌كننده داشته باشد بايد روزي سه‌بار‌ به اندازه يك فنجان از اين گياه بنوشيد.

 

درمان عفونت ریه در منزل با گیاهان دارویی

 

عفونت‌ها چطور سراغتان می‌آید؟

 

عفونت‌ها به چند طريق وارد بدن مي‌شوند، برخي آنها در بافت‌هاي بدني وجود دارند اما منتظر فرصت هستند كه با ضعف سيستم ايمني بدن، اين فرصت را به‌دست ‌آورند و به طرق مختلف خود را نمايان ‌كنند. اما برخي عفونت‌ها از طريق پوست وارد بدن مي‌شوند. به‌عنوان مثال با يك ضربه يا يك خراش از محيط وارد بافت بدن فرد مي‌شوند.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

عفونت را ضربه فنی کنید

دسته ديگر عفونت‌ها فرصت‌طلب نام دارند كه منتظر شرايط مناسبي هستند تا بتوانند خود را نمايان كنند، مثل بيماري ايدز و بيماري‌هاي ديگر. در اكثر اوقات درمان عفونت‌هاي فرصت‌طلب سخت‌تر از عفونت‌هاي ديگر است. با اين حال براي ازبين بردن عفونت‌هاي قوي بايد به پزشك مراجعه كرد، اما برخي عفونت‌ها سطحي هستند و مي‌توان با كمك برخي گياهان دارويي از بروز و رشد آنها جلوگيري كرد. با اين حال اگر از نوع عفونت خود خبر نداريد بهتر است قبل از مصرف اين گياهان دارويي با پزشك مشورت داشته باشيد. همچنين مصرف اين داروها نبايد بيشتر از 10روز ادامه پيدا كند و اگر بهبودي بعد از اين مدت حاصل نشد، بايد به پزشك مراجعه كنيد.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

آنتی بیوتیک‌های گیاهی که باید بشناسید

 

1. پنيرك

 

پنيرك گياهي است كه در طب سنتي خواص بي‌شماري دارد و از برگ و گل آن استفاده‌هاي بهينه مي‌شود. اما خاصيت آنتي‌بيوتيكي آن زبانزد است، فقط كافي است 40‌گرم گياه پنيرك را به‌همرا يك ليتر آب جوش به مدت 10‌دقيقه بگذاريم تا دم بكشد. يك فنجان از اين دمكرده را روزي سه‌بار بنوشيد تا عفونت‌هاي ادراري، برونشيت و عفونت‌هاي سرخك و مخملك از‌بين بروند.

 

2. گل‌پامچال

 

اسهال‌هاي عفوني اكثرا ناشي از عفونت‌هاي معده و روده است. با اين حال اسهال‌هاي عفوني، برونشيت و بيماري ذات‌الريه را مي‌توان با دمكرده گل‌پامچال تا‌حدودي درمان كرد. براي دم كردن گل‌پامچال 20گرم از اين گياه را به‌همراه يك ليتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشيد كه بيشتر از 10‌دقيقه دم نكشد و بعد از 10‌دقيقه دمنوش را صاف كرده و بنوشيد. اين دمكرده را روزي سه‌بار به اندازه يك فنجان بنوشيد تا ترتيب اثر داشته باشد.

 

3. بادرنجبويه

 

بادرنجبويه گياهي است كه مي‌توان به‌عنوان يك دمكرده براي پاك‌سازي بدن از ميكروب استفاده كرد. اين گياه قادر است اكثر عفونت‌هاي بدني را از‌بين ببرد، حتي گاهي اوقات شما خبر نداريد كه در بدن‌تان چه مي‌گذرد، اما اگر در هوايي آلوده يا در محيطي قرار گرفته بوديد كه ممكن است ميكروب يا ويروس به شما انتقال پيدا كند؛ در اين مواقع توصيه مي‌شود 40‌گرم بادرنجبويه را به مدت 15‌دقيقه به‌همراه آب جوش بگذاريد تا دم بكشد و سپس آن را بنوشيد تا عفونت‌هاي احتمالي از‌بين بروند. براي تاثيرگذاري بهتر اين دمنوش توصيه مي‌شود روزي سه‌بار در روز به اندازه يك فنجان نوشيده شود.

 

4. بابادم

 

وقتي اسم جوش به ميان مي‌آيد خيلي از افراد ياد دوران بلوغ مي‌افتند، اما برخي جوش‌ها چركي هستند و ممكن است هر جاي بدن ظاهر شوند و حتي سن و سال هم براي‌شان اهميت نداشته باشد. براي درمان جوش‌هاي چركي و عفوني بايد از آنتي‌بيوتيك‌هاي قوي استفاده كرد. در طب سنتي توصيه مي‌شود از دمكرده بابادم استفاده شود. 80‌گرم ريشه بابادم را به‌همراه يك ليتر آب جوش دم كنيد. مدت زمان دم كشيدن 20‌دقيقه است و بعد از آن روزي سه‌بار در روز ‌براي درمان جوش‌هاي چركي دمكرده را بنوشيد.

 

8. تره جوشانده شده در شير

 

زخم‌هاي چركي درمان‌شان به مراقبت و دقت بيشتري ‌نیاز دارد. براي درمان اين نوع زخم‌ها مي‌توان از پمادهاي موضعي يا داروهاي خوراكي استفاده كرد. در طب سنتي اگر زخم‌ها زياد عفوني و خطرناك نباشند، توصيه مي‌شود از عصاره تره در شير استفاده شود. به اين روش كه تره را در شير بپزید و سپس از شير جدا کنید و تره پخته شده را روي زخم بگذارید. بعد از چند ساعت بايد ضماد تره را از روي زخم برداريد و محل زخم را تميز و پانسمان كنيد، چراكه تره چرك را به خود مي‌گيرد و بايد تعويض شود. اگر اين كار را روزي يك‌بار انجام دهيد، در مدت كوتاهي چرك از زخم خارج مي‌شود.

 

5. اكاليپتوس

 

براي عفونت‌هاي مجاري تنفسي اولين پيشنهاد يا گياهي كه اكثر افراد از آن ياد مي‌كنند، برگ اكاليپتوس است كه بيشتر به‌صورت بخور از آن استفاده مي‌شود. درصورتي كه علاوه بر بخور اين برگ‌، توصيه مي‌شود هر وقت به مشكل عفونت‌هاي مجاري تنفسي دچار شديد 50گرم برگ اين گياه را با يك ليتر آب دم كنيد و بعد از 10‌دقيقه دم كشيدن روزي سه تا چهار بار به مقدار يك فنجان از اين گياه را بنوشيد. خيلي از افراد فكر مي‌كنند بخور اين گياه در اولويت است در‌صورتي كه اگر سينوزيت يا ريه‌هاي‌تان چركي شده‌اند، بهتر است در كنار بخور دم كرده برگ اكاليپتوس را هم فراموش نكنيد.

 

انواع عفونت ریه

دستگاه تنفسی به دو بخش تقسیم می شود: فوقانی و تحتانی. اگر عفونت در هر کدام از این دو بخش رخ دهد، به نام همان بخش خوانده می شود.دستگاه تنفسی فوقانی شامل بینی، حلق، حنجره و نای می باشد.دستگاه تنفسی تحتانی شامل ریه ها و اجزای آنهاست. ریه تشکیل شده از برونش، برونشیول ها و آلوئول ها.

 

علل عفونت ریه

علل عفونت ریه می تواند باکتری، ویروس و یا قارچ باشد. انگل ها نیز باعث این عفونت ها می گردند.

عفونت باکتریایی از تمامی عفونت ها بیشتر است. این عفونت ها توسط آنتی بیوتیک ها درمان می شوند. عفونت های باکتریایی موجب سوزش پوست می گردند.

عفونت های ویروسی نیاز به دارو ندارند و خود به خود خوب می شوند. در عفونت های حاد ویروسی، لب ها و ناخن ها به رنگ آبی در می آیند. از دست دادن آب بدن نیز یکی از علائم عفونت ریه می باشد. عفونت ریه می تواند منجر به عفونت گوش گردد.

علائم عفونت ریوی ناشی از قارچ نیز همانند علائم عفونت ریوی ناشی از باکتری و یا ویروس می باشد. در برخی موارد شدید، عمل جراحی برای برداشت توده قارچی لازم می باشد.

اگر گلودرد شما در عرض چند روز بهبود نیافت و یا بعد از چند هفته، از شر سرفه خلاص نشدید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سرفه های مداوم، تنگی تنفس، درد قفسه‌سینه و خس خس سینه از علائم عفونت ریه می باشد که نیاز به بررسی فوری پزشک دارند

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

در قسمت زیر، ویژگی های چند تا از عفونت های ریوی را برای شما بیان می کنیم.

درمان عفونت ریه در منزل با گیاهان دارویی

پنومونی یا ذات الریه

 

پنومونی شایع ترین نوع عفونت ریه می باشد. ذات الریه در واقع همان التهاب ریه می باشد که با یک عفونت ایجاد می شود.هنگامی که کیسه های هوایی در ریه محتوی مقدار زیادی مایعات می شوند، ذات الریه رخ می دهد.عفونت ذات الریه می تواند از نوع ویروسی، باکتریایی و یا قارچی باشد.

 

علائم این بیماری عبارت است از:

 

التهاب ریه، تنگی تنفس، درد قفسه سینه، تب بالا، سرفه خلط دار، لرز، گرفتگی قفسه سینه، درد عضلانی و خستگی.

 

بسیاری از بیماران بعد از آنفلوانزا، مبتلا به ذات الریه می گردند.افراد سیگاری و افراد مسنی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مستعد مبتلا شدن به این بیماری هستند.این بیماری می تواند بسیار خطرناک باشد و اگر خوب درمان نشود می تواند مشکلات زیادی را بوجود آورد و حتی باعث مرگ فرد شود.

 

6. انجير زرد شيرازي

 

50‌گرم انجير زرد شيرازي (‌انجير خشك در آجيل‌‌ها) ‌را به‌همراه نيم كيلو شير به مدت 15‌دقيقه مي‌گذاريم تا بجوشد. اين جوشانده براي گلودردهاي چركي، آن‍‍ژين‌ها، عفونت و زخم‌هاي داخل دهان بسيار مناسب است. براي تاثيرگذاري بايد روزي سه فنجان از اين جوشانده را ميل كنيد. همچنين اگر دندان‌تان دچار عفونت شد و درد بسياري داشت، توصيه مي‌شود در كنار مراجعه به دندانپزشك، در صورت نياز گياه آنغوزه را روي دندان بگذاريد. البته براي استفاده از اين گياه نيازي به دم كردن يا جوشاندن آن نيست، چرا‌كه اين گياه حالت صمغ دارد و فقط كافي است روي دندان عفوني قرار بگيرد.

 

حتي ميخك هم براي درمان عفونت‌هاي دنداني نقش موثري دارد. اين گياه را به دو صورت مي‌توان استفاده كرد، هم روي دندان قرار داد و هم آن را جوشاند و نوشيد. براي دم كردن ميخك، كافي است يك قاشق مربا‌خوري ميخك را با يك ليوان آب بين 4 الي 5‌دقيقه بجوشانيد. بعد از اين مرحله جوشانده را در دهان بچرخانيد و خالي كنيد. كافي است اين كار را بين سه تا چهار بار انجام دهيد.

 

7. چای سبز

 

گلو‌درد يكي از بدترين مراحل سرماخوردگي است كه اكثر افراد دست به هرکاری مي‌زنند تا از شر آن خلاص شوند. بعضي‌ها سراغ قرص‌هاي چرك‌ خشك‌كن مي‌روند و برخي ديگر سعي مي‌كنند با آب‌نمك و آب‌ جوش يا حتي آب‌نبات‌هاي گلودرد اين مشكل را درمان كنند. اما در طب سنتي توصيه مي‌شود افرادي كه گلو دردهاي چركي دارند چاي سبز بنوشند.

 

به اين نحو كه يك قاشق غذاخوري چاي سبز را در يك ليوان آب مي‌ريزيم تا به مدت 10دقيقه خيس بخورد. نكته اينجاست كه براي درمان گلودردهاي چركي نبايد چاي سبز را به‌صورت روتين دم كرد (‌يعني روي كتري دم نمي‌كشد). حتي مي‌توانيد به‌جاي آب‌نمك، چاي سبز را غرغره كنيد. از تفاله آن هم مي‌توانيد به شكل كمپرس براي درمان عفونت‌هاي چركي پوستي مثل كورك‌ها استفاده كنيد.

 

 


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 17:51

خواص دارویی و درمانی عرق سیر

4- برای تقویت کلیه ها و قلب و اعصاب استفاده از عرق سیر مفید بوده و بای درمان بی خوابی و تب مزمن استفاده از عرق سیر نافع است .

 

کار در منزل عرق سیر به علت داشتن آنتی بیوتیک های طبیعی برای درمان بیماری های عفونی سودمند می باشد . افزون بر این عرق سیر به علت داشتن مواد مغذی سرشاری مثل آهن , روی , فسفر , کلسیم , منگنز و آلومینیوم برای افرادی که از کمبود مواد معدنی رنج می برند سودمند می باشد .

 

6- عرق سیر خون را رقیق می نماید و مدر و اشتها آور می باشد علاوه بر این تب بر بوده و خاصیت عرق آوری و خلط آوری را نیز دارا می باشد .

 

7- عرق سیر آرامش بخش و ضد استرس بوده و باعث افزایش نیرو می باشد . همچنین عرق سیر ضد بلغم بوده و برای درمان و پیشگیری از بیماری های گوناگونی مثل سیاه سرفه , حساسیت , , صداهای نامفهوم در گوش , پیشگیری از سکته مغزی , زخم های واریسی , زخم معده , تصلب شرایین و گواتر سودمند است .

 

خواص دارویی و درمانی عرق سیر

 

عرق سیر از خواص فراوانی برخوردار می باشد . برخی از خواص عرق سیر به شرح زیر می باشد :

 

1- عرق سیر برای تقویت کار گلبول های قرمز خون نافع بوده و فشار خون و چربی را کاهش می دهد .

 

2- برای تنظیم شدن مقدار کلسترول در بدن و کم کردن قند خون استفاده از عرق سیر مفید می باشد .

 

3- عرق سیر خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و ضد سرطان و ضد ورم روده می باشد علاوه بر این برای پیشگیری از مسمویت در اثر آلودگی هوا و مسمویت در اثر نیکوتین موجود در سیگار نافع می باشد .


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 17:49

همه چیز در مورد شبدر

در درمان کم خونی و پلاکت پایین این گیاه معجزه می کند

شَبدَرها متعلق به جنس تریفولیم (Trifolium) جزء مهم‌ترین گیاهان علوفه‌ای خانواده لگومینز (Leguminous) در مناطق معتدل و مرطوب است که از نظر علوفه‌ای و مرتعی دارای ارزش بسیار زیادی است و در تغذیه دام‌ها نقش بسزایی دارند. شبدرها گیاهی سه برگچه‌ای اند و به همین خاطر اسم علمی آنها از دو کلمه لاتین "Tria" به معنی سه و "Folia" به معنی سه بر گچه‌ای گرفته شده‌است.

 

درمان گرگرفتگی خواص درمانی جوانه شبدر

تنظیم فعالیت های کبدی تصفیه کننده خون آرامبخش اعصاب درمان گرگرفتگی خواص درمانی جوانه شبدر تنظیم فعالیت های کبدی تصفیه کننده خون آرامبخش اعصاب

 

روش مصرف شبدر

روش اول : یکی از روشهای استفاده به این صورت است که می توانید جوانه تازه را هر وعده یک قاشق مرباخوری بعد از اینکه خوب جویده شد میل کنید.

روش دوم : هر زمان سالاد تهیه میکنید مقداری از آنرا به سالاد اضافه و نوش جان کنید

روش سوم : جوانه شبدر را پس از خشک کردن آسیاب کنید واز آن به همراه سبزیجات و سایر جوانه ها سوپ جوانه تهیه کنید که فوق العاده پر خاصیت میباشد .

همه چیز در مورد شبدر

 

مفید در درمان افسردگی

آنتی اکسیدان قوی (ضد سرطان)

مفید در مانع شدن از بروز چین و چروک زودرس در پوست

پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری های قلبی

 

طرز تهیه جوانه شبدر

همه چیز در مورد شبدر 

 

برای تهیه جوانه شبدر ابتدا ۱۰۰ تا ۲۵۰ گرم دانه شبدر را پاکسازی و شستشو کرده در ظرف آبی خیس کرده و در جای خنک و دور از نور زیاد گذاشته و روزانه یک تا دو بار آب آن را عوض کنید ، پس از حدود دو روز خیس بودن آنها داخل آبکش ریخته و دستمالی مرطوب روی آنها قرار دهید و سطح دستمال را مرطوب نگاه دارید و این عمل را تا تا زمانی که جوانه سر از پوسته دانه بیرون بزند ادامه دهید، اگر مراقبت های لازم را انجام دهید ظرف ۳ الی ۵ روز با توجه به نوع دانه جوانه ها آماده میگردد بعد از اینکه جوانه آماده شد در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید .

 

تعداد گونه‌های شبدر در دنیا حدود ۳۰۰ گونه ذکر شده که از این تعداد ۲۵ گونه از نظر کشاورزی مهم است که از این تعداد فقط ۹ گونه آنها از جمله شبدر زیر زمینی به صورت تجارتی کشت می‌شوند. بیشترین پراکنش شبدرها در منطقه مدیترانه است، به طوری که در منطقه اورآسیا ۱۶۰-۱۵۰ گونه، آمریکا ۶۵-۶۰ گونه و در آفریقا ۳۰-۲۵ گونه گزارش شده‌است.

 

بر اساس تحقیقات بانک ژن گیاهی و ذخایر توارثی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر تعداد گونه‌های تاکنون شناخته شده شبدر در ایران حدود ۵۴ گونه‌است که از این تعداد دو گونه شبدر ایرانی (Trifolium resupinatum) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrium) به صورت وسیع کشت می‌شوند.

 

خواص درمانی گیاه شبدر

این گیاه در نوع خود بی نظیر بوده و شاید بتوان در مکمل های غذایی گران قیمت این خواص درمانی را یافت و آن چیزی نیست جز جوانه های گیاه شبدر.این گیاه که در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز جایگاهی به مراتب والاتر از گذشته را کسب کرده و همچنان پیشتاز میدان رقابت در مقابل مکمل های غذایی مصنوعی و غیر طبیعی است که برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرند، بعضی تا قبل از خواندن این مطلب حتی با شنیدن اسمش هم دچار ناراحتی می شدند چه برسد اینکه آن به صورت خوراکی استفاده کنند.

 

شبدر و جوانه آن سرشار از ویتامین هایی مانند A، C و همینطور آهن و کلسیم است.بررسی ها نشان می دهند مصرف جوانه شبدر برای آرامش اعصاب بسیار مفید است و مصرف آن بویژه به زنان میانسال که در آستانه یائسگی قرار دارند توصیه می شود.از دیگر خواص شبدر خاصیت تصفیه کنندگی و تنظیم فعالیت های کبدی است که در نهایت باعث طراوت و شادابی پوست صورت می شود.از جوانه ی شبدر می توان برای درمان پر فشاری خون نیز استفاده نمود.

 

بهترین گیاه در درمان کم خونی و پلاکت پایین

تصفیه کننده خون و تنظیم فعالیت های کبدی

درمان گرگرفتگی و بدخلقی ناشی از علائم یائسگی

حاوی مقادیر بسیار کمی کالری و ویتامین‌های A ، C ، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین

آرامبخش اعصاب


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 17:49

خواص دارویی و درمانی گیاه آنخ

گیاه کوهی و خودرو که در خراسان شمالی در بین کرمانج ها و ترک ها به نام آنخ شناخته میشود و در میان فارس ها به کاکوتی معروف است که البته نام های دیگری همچون کاکاتو و یا آویشن خراسانی هم برای گیاه آنخ به کار میرود. برگ این گیاه علاوه بر طعم و مزه دلنشین و عالی، خواص درمانی بسیار زیادی دارد و رایجترین نوع استفاده از آن هم به صورت دم کرده همراه با چای و یا حتی بدون چای و فقط آنخ و دقیقا با همان روش دم کردن چای است.

 

12- چای کاکوتی بعد از غذا نه تنها مانند چای سیاه آهن بدن را دفع نمی‎کند بلکه هضم غذا را آسان می‎کند.

13- اشخاصی که رماتیسم دارند می‎توانند از کاکوتی استفاده کنند به صورت حمام یعنی 100 گرم کاکوتی در 3 لیتر آب جوشانده در وان ریخته داخل وان بنشینید.

حالا که به خاصیت های بسیار آنخ پی بردید ، توصیه میکنیم حداقل هفته ای 3-44 نوبت بجای چای معمولی و چای سیاه از این گیاه استفاده کنید . همچنین به عنوان تفریح و ورزش نیز میتوانید به کوهستان با خانواده سری بزنید و کاکوتی جمع کنید مطمئنا روحیه تان بسیار شاداب خواهد شد .

 

خواص گیاه آنخ

 

مضرات و خواص بد آنخ کاکوتی

ممکن است در بعضی مواقع و موارد دردهای شکمی را ایجاد کند.

نکته ی دیگر تیمول موجود در آن در بیماری کولیت

 

استفاده از این گیاه کمی هم به عنوان ادویه در غذاها کاربرد دارد و عطر آن بسیار نزدیک به آویشن و Oregano است و برخی از دوغ های بسته بندی شده در ایران این ادویه را دارند.

از آنجا که آنخ یا همان کاکوتی گیاهی است که هیچگونه عوارض جانبی ندارد و بسیار ارزان و در دسترس است مصرف آن را به شما توصیه می کنیم.چاي كاكوتي بعد از غذا نه تنها مانند چاي سياه آهن بدن را دفع نمي‎كند بلكه هضم غذا را آسان مي‎كند.

 

خواص گیاه آنخ

خواص آنخ ( کاکوتی ):

 

1-طبع آن گرم است

2-مقوی معده یک ساعت بعد غذا دم کرده میل شود

3-صفرا بر صبح وعصر به جای چایی میل شود

4-باد شکن .خلط اور.

5-مقوی قلب به صورت جوشانده میل شود

6-برای درمان تب مالت بسیار مفید است

7-باعث جذب غذا میشود تاثیر منفی برروی آهن غذا ندارد

8-کسانی که بدن ضعیف دارند از حمام کاکوتی استفاده کنن

نارسائی قلبی

 

در زمان حاملگی توصیه نمی گردد.

 

خواص دارویی و درمانی گیاه آنخ (کاکوتی)

 

البته در لبنیات هم برای طعم دار کردن ماست و در دوغ برای کم کردن اثرات گوارشی دوغ استفاده میشود. این گیاه هم خانواده ی گیاه آویشن می باشد و از تیره ی نعنائیان می باشد .گیاه کاکوتی که کردهای خراسان به آن آنخ یا آنوخ میگویند ، در شمال خراسان در بین ترک ها و فارس ها ی این استان هم با نام کردی آن یعنی آنخ شناخته شده است .آنخ در بسیاری از کوهستان های شمال خراسان به وفور یافت می شود و مردمان زیادی را در فصل بهار به کوهستان ها برای جمع آوری آنخ می کشاند .این گیاه هم خاصیت داروئی دارد و هم خاصیت غذایی .

 

کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه کار برد دارد .در شمال خراسان بیشتر آنخ را به همر اه چای دم میکنند و اینگونه طعم خوبی را به چای اضافه میکند و بعضی اوقات هم آنخ را به تنهایی دم میکنند.که این روش هم بسیار مورد استقبال است. و آب جوش ، رنگ سبز و خوش بویی را به خود میگیرد.

 

خواص گیاه آنخ

 

گیاه دارویی آنخ و خواص آن

اين گياه چند ساله است وبوته‌هاي آن پرپشت و ارتفاع آن بين ۲۰ تا ۵۰ سانتي متر مي‌باشد و در آذربايجان به آن کهليک اُتي و يا کلکوتي(به معناي علف کبک) مي‌گويند .آويشن بيشتر در بيماريهاي تنفسي استفاده مي‌گردد ولي کاکوتي اغلب در درمان اختلالات گوارشي نظير اسهال و دل پيچه کار برد دارد . چوپان ها و کوه نوردان کاکوتي تازه را جمع آوري مي‌کنند و چاي آن را گوارا ترين نوشيدني مي‌دانند.

 

کاکوتي را از آن جهت به دوغ اضافه مي‌کنند که اثرات سوء گوارشي آن نظير دل درد و دل پيچه کاهش ميدهد.کاکوتي داراي گل هاي بنفش است"از برگ‌هاي خشک‌شده و خردشده کاکوتي به عنوان طعم‌دهنده در دوغ استفاده مي‌شود.

 

9-تقویت کننده نیروی جسمی

10- درمان کننده سرماخوردگی

11- برای سیاه سرفه 5 گرم کاکوتی را در 300 سی‎سی آب جوشانده و دم کرده روزی 3 فنجان بنوشند.


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 17:48

ليست صفحات

تعداد صفحات : 16