تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 152
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 6
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 62
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 4
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 19
    بازدید هفته بازدید هفته : 129
    بازدید ماه بازدید ماه : 523
    بازدید سال بازدید سال : 4,260
    بازدید کلی بازدید کلی : 14,258

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.131.110.169
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

همه چیز در مورد شبدر

در درمان کم خونی و پلاکت پایین این گیاه معجزه می کند

شَبدَرها متعلق به جنس تریفولیم (Trifolium) جزء مهم‌ترین گیاهان علوفه‌ای خانواده لگومینز (Leguminous) در مناطق معتدل و مرطوب است که از نظر علوفه‌ای و مرتعی دارای ارزش بسیار زیادی است و در تغذیه دام‌ها نقش بسزایی دارند. شبدرها گیاهی سه برگچه‌ای اند و به همین خاطر اسم علمی آنها از دو کلمه لاتین "Tria" به معنی سه و "Folia" به معنی سه بر گچه‌ای گرفته شده‌است.

 

درمان گرگرفتگی خواص درمانی جوانه شبدر

تنظیم فعالیت های کبدی تصفیه کننده خون آرامبخش اعصاب درمان گرگرفتگی خواص درمانی جوانه شبدر تنظیم فعالیت های کبدی تصفیه کننده خون آرامبخش اعصاب

 

روش مصرف شبدر

روش اول : یکی از روشهای استفاده به این صورت است که می توانید جوانه تازه را هر وعده یک قاشق مرباخوری بعد از اینکه خوب جویده شد میل کنید.

روش دوم : هر زمان سالاد تهیه میکنید مقداری از آنرا به سالاد اضافه و نوش جان کنید

روش سوم : جوانه شبدر را پس از خشک کردن آسیاب کنید واز آن به همراه سبزیجات و سایر جوانه ها سوپ جوانه تهیه کنید که فوق العاده پر خاصیت میباشد .

همه چیز در مورد شبدر

 

مفید در درمان افسردگی

آنتی اکسیدان قوی (ضد سرطان)

مفید در مانع شدن از بروز چین و چروک زودرس در پوست

پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری های قلبی

 

طرز تهیه جوانه شبدر

همه چیز در مورد شبدر 

 

برای تهیه جوانه شبدر ابتدا ۱۰۰ تا ۲۵۰ گرم دانه شبدر را پاکسازی و شستشو کرده در ظرف آبی خیس کرده و در جای خنک و دور از نور زیاد گذاشته و روزانه یک تا دو بار آب آن را عوض کنید ، پس از حدود دو روز خیس بودن آنها داخل آبکش ریخته و دستمالی مرطوب روی آنها قرار دهید و سطح دستمال را مرطوب نگاه دارید و این عمل را تا تا زمانی که جوانه سر از پوسته دانه بیرون بزند ادامه دهید، اگر مراقبت های لازم را انجام دهید ظرف ۳ الی ۵ روز با توجه به نوع دانه جوانه ها آماده میگردد بعد از اینکه جوانه آماده شد در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید .

 

تعداد گونه‌های شبدر در دنیا حدود ۳۰۰ گونه ذکر شده که از این تعداد ۲۵ گونه از نظر کشاورزی مهم است که از این تعداد فقط ۹ گونه آنها از جمله شبدر زیر زمینی به صورت تجارتی کشت می‌شوند. بیشترین پراکنش شبدرها در منطقه مدیترانه است، به طوری که در منطقه اورآسیا ۱۶۰-۱۵۰ گونه، آمریکا ۶۵-۶۰ گونه و در آفریقا ۳۰-۲۵ گونه گزارش شده‌است.

 

بر اساس تحقیقات بانک ژن گیاهی و ذخایر توارثی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر تعداد گونه‌های تاکنون شناخته شده شبدر در ایران حدود ۵۴ گونه‌است که از این تعداد دو گونه شبدر ایرانی (Trifolium resupinatum) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrium) به صورت وسیع کشت می‌شوند.

 

خواص درمانی گیاه شبدر

این گیاه در نوع خود بی نظیر بوده و شاید بتوان در مکمل های غذایی گران قیمت این خواص درمانی را یافت و آن چیزی نیست جز جوانه های گیاه شبدر.این گیاه که در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز جایگاهی به مراتب والاتر از گذشته را کسب کرده و همچنان پیشتاز میدان رقابت در مقابل مکمل های غذایی مصنوعی و غیر طبیعی است که برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرند، بعضی تا قبل از خواندن این مطلب حتی با شنیدن اسمش هم دچار ناراحتی می شدند چه برسد اینکه آن به صورت خوراکی استفاده کنند.

 

شبدر و جوانه آن سرشار از ویتامین هایی مانند A، C و همینطور آهن و کلسیم است.بررسی ها نشان می دهند مصرف جوانه شبدر برای آرامش اعصاب بسیار مفید است و مصرف آن بویژه به زنان میانسال که در آستانه یائسگی قرار دارند توصیه می شود.از دیگر خواص شبدر خاصیت تصفیه کنندگی و تنظیم فعالیت های کبدی است که در نهایت باعث طراوت و شادابی پوست صورت می شود.از جوانه ی شبدر می توان برای درمان پر فشاری خون نیز استفاده نمود.

 

بهترین گیاه در درمان کم خونی و پلاکت پایین

تصفیه کننده خون و تنظیم فعالیت های کبدی

درمان گرگرفتگی و بدخلقی ناشی از علائم یائسگی

حاوی مقادیر بسیار کمی کالری و ویتامین‌های A ، C ، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین

آرامبخش اعصاب


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 17:49

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش